Haber

DeFacto Avrupa pazarında yeni nesil franchise modeli ile büyüyecek

DeFacto Alternatif Satış Kanalları & İş Geliştirme Genel Müdürü Serdar Ersoy, “Ürün bazında ise sevk olacak ürünlerden ürünün satılacağı fiyatlara kadar operasyonel destek sağlıyoruz. Bu vizyonla 3 yıl içinde franchise kanalımızı yüzde 300 büyütmeyi hedefliyoruz.” dedi.

Markadan yapılan açıklamaya nazaran, “Ulaşılabilir Moda” vizyonu ile küreselleşme maksatları doğrultusunda stratejik adımlar atan DeFacto, bugün 93 ülkede 500’ün üzerinde mağaza ve e-ticaret kanallarıyla faaliyetlerini aralıksız sürdürüyor.

Yatırım büyüme suratını arttırmak üzere 13 ülkede bulunan 34 franchise mağaza ağını genişletmeye odaklanan marka, son yıllarda bu alanda önemli yatırımlar gerçekleştiriyor. Bugün 5 kıtada müşterileriyle buluşan DeFacto, 2027 yılına kadar 180 ülkede faaliyet göstermeyi hedefliyor.

“İş ortaklarımızın hızlı, karlı ve güvenilir bir şekilde büyümeleri temel önceliğimiz”

Açıklamada görüşlerine yer verilen DeFacto Alternatif Satış Kanalları & İş Geliştirme Genel Müdürü Serdar Ersoy, Avrupa pazarında franchising sistemi ile büyümeyi hedeflediklerini belirtti. 29 Kasım-1 Aralık 2022 tarihleri ortasında perakende dalını bir ortaya getiren, Cannes’da gerçekleştirilen MAPIC fuarına katılan Ersoy, geliştirdikleri yeni nesil franchise modeli ile ilgili şunları aktardı:

“DeFacto olarak global çapta hem kendi yatırımlarımız hem de franchise partnerlerimizle büyüme hızımızı 2 katına çıkarıyoruz. DeFacto’da ekspansiyon ve franchise kendi dinamizmi ile yönetilen bağımsız bir şirket üzere çalışıyor. Biz DeFacto olarak kurumsal bazlı iş modelini benimsediğimiz için dünya genelinin benimsediği toptan satış modeli yerine yeni kuşak franchise modeli tasarladık. DeFacto’yu kesimden ayrıştıran bu modelin en temel özelliği bu kanalımızın da başka kanallarımız üzere kesintisiz ve bütünleşik olması. Ülkelerdeki franchise seçiminde hiçbir hususta eksiklik yaşamamak için tüm süreçleri 360 derece operasyonel harikalık çerçevesinde yönetiyoruz. Franchise mağazalarımızı da kendi mağazalarımızdan farklı tutmuyor, mağaza için yer bulunmasından inşaata, eser seçiminden planlamasına, fiyatlandırmasından operasyonel verimlilik süreçlerine kadar uçtan uca işin içinde yer alıyor ve iş ortaklarımızla birlikte ilerliyoruz. Tüm franchiselarımızın markamızın DNA’sına uygun şekilde faaliyet göstermesi için çalışıyoruz. İş ortaklarımızın da hızlı, karlı ve güvenilir bir şekilde büyümeleri temel önceliğimiz.”

“3 yıl içinde franchise kanalımızı yüzde 300 büyütmeyi hedefliyoruz”

Ersoy, franchise seçiminde DeFacto ile aynı vizyona sahip olunmasını ve tecrübe ile yetkinliği önemsediklerini belirterek, “Avrupa’da süratli bir büyüme kaydederek 2 yılda 12 Avrupa ülkesinde başarılı biçimde varlık göstermeye başladık. Franchise partnerlerimize anahtar teslimi mağazacılık tecrübesi yaşatıyoruz. Emelimiz finansal ve ticari geçmiş olarak vizyoner bir ortak ile iş birliği yapmak. Mağazanın lokasyonunun belirlenmesinden proje ve inşaat sürecine kadar mağazanın hazırlanmasındaki tüm süreçlerde faal rol alıyoruz. Eser bazında ise sevk olacak eserlerden eserin satılacağı fiyatlara kadar operasyonel takviye sağlıyoruz. Bu vizyonla 3 yıl içinde franchise kanalımızı yüzde 300 büyütmeyi hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

“DeFacto bir moda markası olduğu kadar bir teknoloji şirketi”

DeFacto’nun kendi bünyesindeki DeFacto Teknoloji ve 300’ü aşkın kişinin yer aldığı developer takımı ile omni-channel altyapısını güçlendirdiğini aktaran Ersoy, perakende sektörünün dönüşümüne öncülük eden yazılımlar geliştirdiklerinin altını çizdi.

Ersoy, DeFacto’nun yalnızca moda değil teknoloji de üreten bir marka olduğunu vurgulayarak, “Müşterilerimizin alışveriş seyahatini daha süratli ve kolay hale getirmek için teknoloji yatırımlarımız devam ediyor. Geliştirdiğimiz teknolojiyi hem kendi bünyemizde hem de iş ortaklarımız olan franchiselarımız ile paylaşıyoruz. Bu çalışmalarımızdan en değerlisi ise mağazaların her noktasında ödeme yapma imkanı sunarak kasa önünde kuyrukların oluşmasını engelleyen DFPOS uygulamamız. Perakende dalında hayata geçirilen birinciler ortasında bulunan ‘Android POS’ projesi olan DFPOS, sağladığı mobilite ile mağazanın her noktasında omni-channel takviyeli ödeme ve iade süreçlerinin yapılmasını mümkün kılarak müşterilerin alışveriş tecrübelerini kolaylaştırıyoruz.” açıklamasında bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu